Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach otrzymała nowoczesny system telekomunikacyjny, dzięki któremu ma poprawić się jakość obsługi zgłoszeń alarmowych. Ma on także usprawnić łączność pomiędzy jednostkami ratowniczymi w całym powiecie starachowickim.
Jak informuje młodszy brygadier Marcin Nyga ze starachowickiej straży, teraz nie ma potrzeby obsługiwania pięciu odrębnych aparatów telefonicznych jak dawniej, tylko jeden nadrzędny, tzw. systemowy.
– Dzięki niemu można zarówno przyjmować zgłoszenia z numeru alarmowego 998 jak i obsługiwać wszystkie linie podległych jednostek ratowniczych. W ten sposób można skutecznie i szybciej zarządzać akcją pożarniczo – gaśniczą – dodał Marcin Nyga.
Jak podkreślił, istotne jest także to, iż obecnie jeden, spójny system informatyczny obsługuje zarówno połączenia telefoniczne i radiowe, ale przede wszystkim je nagrywa. Upraszcza to obsługę, podnosi niezawodność i eliminuje możliwość błędu i usterki.
– Nowy serwer telekomunikacyjny, składający się z profesjonalnych podzespołów, w tym dwóch dysków działa tak, że awaria jednego z nich nie spowoduje utraty danych lub wstrzymania działania centrali. Pozwala on także na automatyczne wgranie książki telefonicznej oraz zdalnej jej konfigurowanie. Wszystko to jest niezwykle istotne w sytuacji, gdy o życiu i zdrowiu potrzebujących pomocy decydują sekundy – dodał brygadier.
Starachowicka Komenda Powiatowa Straży Pożarnej rocznie przyjmuje około 3,5 tys. zgłoszeń alarmowych.