Ołówek „Polonia”, okładka książki „Zły” Leopolda Tyrmanda, seria „Polisch jazz”, ceramika z Bolesławca, a także koszulki „Pan tu nie stał”. To tylko niektóre z projektów, które są obecnie symbolem polskiej grafiki.
Wymienione powyżej, a także wiele innych umieszczono w „Ilustrowanym elementarzu polskiego dizajnu”. Łącznie zebrano ich 100 z lat 1918-2017. W książce zobaczymy prace 25 ilustratorów takich jak Rosław Szaybo czy Jan Młodożeniec.
Agnieszka Boszczyk z Instytutu Dizajnu podkreśla, że ta książka jest kanonem polskiego wzornictwa, marek i logotypów. Książka autorstwa Agaty Szydłowskiej, Agnieszki Kowalskiej, a także Ewy Solarz miała swoją premierę 11 października tego roku. Kielce są kolejnym miastem, w którym elementarz będzie miał swoją promocję.
Na rynku dostępne jest jego polskie i anglojęzyczne wydanie zatytułowane „The ABCs of Polish Design” w tłumaczeniu Agnes Monod-Gayraud.
W piątek, 17 listopada, w czytelni Instytutu Dizajnu o godzinie 17.00 odbędzie się spotkanie autorskie z Ewą Solarz, podczas którego będzie możliwość nabycia książki.