Grzaniec w białym kolorze, liofilizowany bigos i plastikowe tuby na owoce, będące alternatywą dla jednorazówek, to niektóre produkty firm, biorących udział w kieleckich Targach Producentów Marek Własnych.
Swoje propozycje prezentuje m.in. firma Antalis, produkująca papier ozdobny, wykonany ze skrobi ziemniaczanej – tak zwany „Ziemniak”. Jest on dostępny w wielu kolorach, a pod wpływem wiązki laserowej zmienia swoją barwę. Firma ma też w ofercie interaktywny papier. Marta Tabaczyńska informuje, że zasada jego działania jest stosunkowo prosta. W strukturę papieru wbudowany jest specjalny chip, który klient może dowolnie zaprogramować. Odczytanie zawartej w chipie informacji jest możliwe dzięki zbliżeniowej technologii NFC, dostępnej w wielu smartfonach. Papier daje ogromne możliwości, dzięki niemum zwykłe zaproszenia czy opakowania produktów przechodzą w inny wymiar. Jeżeli producent chce zachęcić dzieci do swoich produktów, np. opakowania ciastek, wystarczy że zaprogramuje paczkę tak, że przy każdym sięgnięciu po ciastko będzie można np. obejrzeć bajkę.
Tegoroczną edycję targów współtworzył Instytut Dizajnu, który zaproponował uczestnikom Forum Dobrych Praktyk. To zestaw debat i warsztatów. Koordynatorka projektu – Judyta Marczewska zaznacza, że chce pomóc przedsiębiorcom w tworzeniu i prowadzeniu w sposób skuteczny swoich firm pod kątem marketingowym. Targi Producentów Marek Własnych to szansa zaprezentowania autorskich pomysłów, a także nawiązania nowych kontakty. W tym roku impreza zgromadziła ponad 60 wystawców. Dominują branże: spożywcza i chemiczna. Ofertę można poznać jeszcze dzisiaj w Targach Kielce.