Instytut Dizajnu w Kielcach realizuje projekt Forum Dobrych Praktyk ogłoszony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego a dotyczący rozwoju kreatywności w polskiej gospodarce. Kielczanie skupili się na znaczeniu dizajnu i budowaniu marki produktu – wyjaśnia Judyta Marczewska z Instytutu Dizajnu, podkreślając rolę profesjonalnego brandingu w dzisiejszej gospodarce.
Branding, czyli budowanie świadomości marki, obecnie sięga głównie do pojęć związanych z ekologią. Na pytanie co jest ważniejsze, opakowanie czy zawartość, Judyta Marczewska odpowiada, że i jedno i drugie, świetne opakowanie może pomóc złemu produktowi tylko na krótko, z kolei dobry produkt musi przedostać się do świadomości klienta i dzieje się to głównie dzięki kreowaniu własnej marki.
W ramach projektu Instytut Dizajnu przeprowadzi specjalistyczne dwudniowe „Warsztaty Opakowań” podczas targów Future Private Labels w Targach Kielce. Prelegentami będą znani twórcy zarówno marek własnych produktów, jak i stworzonych wokół nich specjalistycznych kampanii reklamowych.
Targi dotyczące przyszłości marek własnych rozpoczną się w Kielcach 25. października.