Dziury w jezdni, zepsute latarnie i śmieci porozrzucane na ulicach, to niektóre z problemów, które mieszkańcy Bodzentyna mogą rozwiązać dzięki Systemowi Zgłaszania Obywatelskich Potrzeb.
Wojciech Furmanek, sekretarz Miasta i Gminy informuje, że system to odpowiedź na potrzeby mieszkańców, którzy skarżyli się, że mieli problem ze zgłaszaniem różnych awarii. Dzwoniąc do urzędu w niektórych sprawach mogli np. skontaktować się z niewłaściwym urzędnikiem.
– W tej chwili wystarczy kilkukrotnie kliknąć myszką w komputerze, albo skorzystać ze smartfona. Problem można dokładnie zlokalizować na załączonej mapie gminy, która znajduje się w aplikacji – powiedział Wojciech Furmanek.
Dzięki systemowi, mieszkańcy mogą również śledzić na jakim etapie jest zgłoszenie. W ciągu kilku dni, od kiedy funkcjonuje SZOP do Urzędu wpłynęły dwa zgłoszenia. Jedno z nich zostało już rozwiązane, natomiast drugie jest w trakcie realizacji.
Podobne systemy działają również w Gminie Bieliny oraz Gminie Sitkówka-Nowiny.