Promocja poprzez kulturę, turystykę i szukanie sposobu na dotarcie do młodych ludzi, szczególnie tych, którzy wyjechali z miasta, to główne zadania dla wydziału promocji kieleckiego urzędu miasta.
Artur Sobolewski, dyrektor jednostki, przedstawił wstępne założenia pracy na najbliższe dwa lata. Jego zdaniem jest wiele obszarów, w których miasto może zaistnieć promocyjnie. Przede wszystkim trzeba rozwijać działania z obszaru kultury, bo pod w tej dziedzinie Kielce nie istnieją na mapie Polski, ani tym bardziej Europy. Urzędnicy, wykorzystując m.in. amfiteatr na Kadzielni, chcą przygotować wydarzenie, które będą skutecznie promować.
Wydział chce promować również turystyczne walory miasta. Podstawowe założenie, to próba przyciągnięcia do Kielc ludzi odwiedzających inne miejsca regionu, np. kuracjuszy z Buska-Zdroju. Wykorzystywane mają być m.in. takie wydarzenia jak ogólnopolski zjazd przewodników, czy Festiwal im. Krystyny Jamroz.
Duży nacisk zostanie położony również na media społecznościowe. Pierwsze działania rozpoczną się na początku września i będą skierowane przede wszystkim do tych osób, które uczyły się, bądź studiowały w Kielcach, a w tej chwili mieszkają w innych miastach. Będą to tzw. posty sponsorowane, prezentujące współczesny wizerunek miasta.