Turniej UEFA EURO U21, którego Kielce było jednym z miast-gospodarzy, okazał się wydarzeniem doskonale promującym stolicę regionu świętokrzyskiego. Od 1 września 2016 do 1 lipca 2017 w polskich mediach, na portalach internetowych, w prasie, radiu i telewizji, ukazało się ponad 9 tysięcy publikacji, w których w kontekście mistrzostw wspomniano o Kielcach.
Zasięg medialny tegorocznych młodzieżowych mistrzostw Europy był, w porównaniu do lat ubiegłych, rekordowy. Turniej obsługiwało ponad pięciuset dziennikarzy z 21 krajów. Prawa do transmisji „na żywo” wykupiło 32 nadawców, wśród których znalazły się sieci telewizyjne z tak odległych zakątków globu jak Australia, Brazylia, Malezja, Stany Zjednoczone czy Indonezja. Przed dwoma laty na turnieju UEFA EURO U21 w Czechach, akredytowanych było niemal 40 procent mniej dziennikarzy niż w Polsce.
Organizacja młodzieżowych mistrzostw w piłce nożnej w Kielcach budziła wiele emocji i była szeroko komentowana. Z raportu prezentującego zasięg turnieju wynika, że organizacja meczów była doskonałym wydarzeniem promującym miasto wartym prawie 46 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego.
Spotkania rozgrywane na Stadionie Miejskim w Kielcach transmitowane były do ponad 150 krajów, a relacjonowało je łącznie 250 korespondentów. Liczba odsłon witryn internetowych przekazujących kolejne newsy z mistrzostw przekracza setki tysięcy.
Informacje z meczów rozgrywanych w stolicy regionu pojawiały się na stronach angielskiej, szwedzkiej i słowackiej federacji piłkarskiej. The Telegraph, The Sun, Daily Mail czy The Guardian na swoich łamach przekazywały relacje z treningów i pobytu angielskiej reprezentacji w Kielcach.
W szwedzkich serwisach informacyjnych, między innymi Aftonbladet, Svenska Fans czy Expressen TV można było przeczytać o „potopie szwedzkim” oraz inwazji Szwedów na Kielce. Filmik prezentujący przemarsz kibiców „Trzech Koron” z Rynku na Stadion Miejski bije w sieci rekordy popularności.