Około 8 tysięcy pasażerów MPK Kielce kupiło od początku lutego bilety elektroniczne za pomocą aplikacji SkyCash. Z usługi mogą skorzystać osoby wszystkich operatorów sieci komórkowych.
Przez smartfona można kupić wszystkie rodzaje biletów jednoprzejazdowych: normalny, ulgowy, godzinny i dobowy. Ceny są identyczne jak w przypadku tradycyjnych, papierowych biletów. Przez komórkę nie będzie można jedynie kupić biletów okresowych.
Jak informuje Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego pomysł okazał się wyjątkowo trafiony, w związku z czym trwają prace nad rozszerzeniem oferty.
– Domykamy rozmowę z kolejną firmą, która oferuje tego typu możliwości. Tym razem chcemy, aby oferta była dostępna również dla osób, które używają zwykłych telefonów komórkowych, z klawiaturą alfanumeryczną. Będzie ona przeznaczona głównie dla starszych osób - podkreśla Zbigniew Michnicki.
Aplikację SkyCash można ściągnąć bezpłatnie ze strony kieleckiego ZTM. Następnie należy wybrać rodzaj biletu. Można za niego zapłacić przelewem na numer konta ZTM-u lub poprzez wirtualny portfel.