Poseł PO- Artur Gierada uważa, że rząd dyskryminuje region świętokrzyski. Jego zdaniem, pieniądze z Unii Europejskiej omijają nasze województwo, co sprawia, że nie rozwija się ono w odpowiednim tempie. Jednym z głównych zarzutów polityka jest to, że Kielce nie zostały objęte projektem dla małych i średnich miast. – Ten program będzie za sobą niósł ulgi podatkowe dla inwestorów. Według polityków PiS-u, Kielce są na ten projekt za duże, a za duży nie jest Radom, który ma 20 tys. mieszkańców więcej – mówi Artur Gierada. W ramach projektu, stolica regionu świętokrzyskiego mogłaby liczyć na kilkumilionową dotację.
Komentując wypowiedź parlamentarzysty PO, poseł Prawa i Sprawiedliwości Bogdan Latosiński przypomniał, że z programu wykluczono wszystkie miasta wojewódzkie. – Różnica między Kielcami a Radomiem jest taka, że Kielce są stolicą województwa, a Radom nie, mimo, że jest większy- podkreśla Bogdan Latosiński. Parlamentarzysta zwraca uwagę, że program zrównoważonego rozwoju jest przeciwieństwem działań rządów PO i PSL, ponieważ te dwie partie stawiały na rozwój wyłącznie dużych ośrodków.
Poseł Artur Gierada przestrzega również ponownie, że w najbliższym czasie nie zostanie rozpoczęta budowa drogi S74. Na ten temat, rozmawiali wczoraj świętokrzyscy parlamentarzyści i samorządowcy. Bogdan Latosiński przypomniał, że rząd PO i PSL wpisał budowę drogi S74 do Programu Budowy Dróg Krajowych, ale nie zabezpieczył pieniędzy na jej realizację. – Ta trasa jest dla nas priorytetem. Zrobimy wszystko, aby udało się pozyskać fundusze na jej budowę. Pieniądze mogą pochodzić z przetargów zaoszczędzonych przy innych drogach, bo tylko taką opcję mamy aktualnie – mówi Bogdan Latosiński.
Wiceminister Infrastruktury i Środowiska Jerzy Szmit, w trakcie Targów Autostrada-Polska powiedział Radiu Kielce, że budowa S74 znajduje się w początkowym stadium. Według niego jest to efekt zaległości w przygotowaniu dokumentacji i pozwoleń za poprzedniej ekipy rządzącej. Najważniejsze jest jak najszybsze uzyskanie decyzji środowiskowych dla poszczególnych odcinków trasy, co umożliwi przybliżenie się do etapu budowy drogi.