Poseł PO- Artur Gierada uważa, że rząd dyskryminuje region świętokrzyski. Jego zdaniem, pieniądze z Unii Europejskiej omijają nasze województwo, co sprawia, że nie rozwija się ono w odpowiednim tempie. Jednym z głównych zarzutów polityka jest to, że Kielce nie zostały objęte projektem dla małych i średnich miast. – Ten program będzie za sobą niósł ulgi podatkowe dla inwestorów. Według polityków PiS-u, Kielce są na ten projekt za duże, a za duży nie jest Radom, który ma 20 tys. mieszkańców więcej – mówi Artur Gierada. W ramach projektu, stolica regionu świętokrzyskiego mogłaby liczyć na kilkumilionową dotację.
Komentując wypowiedź parlamentarzysty PO, poseł Prawa i Sprawiedliwości Bogdan Latosiński przypomniał, że z programu wykluczono wszystkie miasta wojewódzkie. – Różnica między Kielcami a Radomiem jest taka, że Kielce są stolicą województwa, a Radom nie, mimo, że jest większy- podkreśla Bogdan Latosiński. Parlamentarzysta zwraca uwagę, że program zrównoważonego rozwoju jest przeciwieństwem działań rządów PO i PSL, ponieważ te dwie partie stawiały na rozwój wyłącznie dużych ośrodków.
Poseł Artur Gierada przestrzega również ponownie, że w najbliższym czasie nie zostanie rozpoczęta budowa drogi S74. Na ten temat, rozmawiali wczoraj świętokrzyscy parlamentarzyści i samorządowcy. Bogdan Latosiński przypomniał, że rząd PO i PSL wpisał budowę drogi S74 do Programu Budowy Dróg Krajowych, ale nie zabezpieczył pieniędzy na jej realizację. – Ta trasa jest dla nas priorytetem. Zrobimy wszystko, aby udało się pozyskać fundusze na jej budowę. Pieniądze mogą pochodzić z przetargów zaoszczędzonych przy innych drogach, bo tylko taką opcję mamy aktualnie – mówi Bogdan Latosiński.
Wiceminister Infrastruktury i Środowiska Jerzy Szmit, w trakcie Targów Autostrada-Polska powiedział Radiu Kielce, że budowa S74 znajduje się w początkowym stadium. Według niego jest to efekt zaległości w przygotowaniu dokumentacji i pozwoleń za poprzedniej ekipy rządzącej. Najważniejsze jest jak najszybsze uzyskanie decyzji środowiskowych dla poszczególnych odcinków trasy, co umożliwi przybliżenie się do etapu budowy drogi.
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20           
  
 










 
  
 
