16 maja rozpocznie się ogólnopolska kampania promująca Mistrzostwa Europy reprezentacji młodzieżowych w piłce nożnej, których współgospodarzem są Kielce. Przygotowała ją UEFA z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. W wielu rejonach kraju pojawią się banery i bilbordy promujące sześć miast gospodarzy. Przygotowane zostaną również krótkie filmy prezentujące walory tych miast.
W samych Kielcach kampania promocyjna już trwa. Pojawiły się już bilbordy promujące EURO. Reklamy umieszczone zostaną również m.in. na autobusach komunikacji miejskiej. Wewnątrz będą pokazywane filmy prezentujące Kielce. Promocja prowadzona jest również na portalach społecznościowych – poinformowała Katarzyna Telka z wydziału kultury, sportu i promocji.
Dodała, że kolejnym elementem jest Euro Truck, który już od marca promuje EURO na terenie kraju. Ciężarówka przejedzie w sumie 15 tysięcy kilometrów. Oprócz materiałów reklamowych znajdują się tam również m.in. strefy sportowe, z których mogą korzystać wszyscy zainteresowani. W Kielcach gościła już podczas targów Agrotravel. W najbliższym czasie pojawi się również na festynie promującym turniej, który odbędzie się 21 maja na Kolporter Arenie. Natomiast 17 i 18 czerwca, już podczas trwania mistrzostw zawita na kielecki Rynek.
Logo turnieju zostało też umieszczone na koszulkach drużyn uczestniczących w Mini Euro, które rozgrywane jest na obiektach sportowych województwa świętokrzyskiego.
W Kielcach rozegrane zostaną trzy mecze Euro U21 : 16 czerwca Anglia zagra ze Szwecją, 19 czerwca ze Słowacją i 22 czerwca Polacy zagrają z Anglikami. Wszystkie te kraje będą też promowane podczas Święta Kielc. Każdemu z nich będzie poświęcony jeden dzień.