Zachęcanie mieszkańców w tym młodzieży do pozostania w Kielcach, znalezienie nowych dużych inwestorów, a także stworzenie atrakcyjnej oferty turystycznej dla miasta to cele Artura Sobolewskiego nowego dyrektora Wydziału Kultury Sportu i Promocji w kieleckim ratuszu. Jak dodał, zdefiniowano także grupy docelowe, do których skierowane mają być działania promocyjne.
To osoby młode uczące się w szkołach ponad podstawowych, młodzież studiująca i pracująca. Chodzi o to by młodzież dostrzegła potencjał i atrakcje miasta i zechciała tu zostać po studiach. Drugą grupą mają być kieleccy przedsiębiorcy, a także osoby, które myślą o założeniu biznesu w mieście. Trzecią – turyści.
Do wszystkich grup mają zostać skierowane oddzielne działania promocyjne. Do osób młodych mają one docierać przede wszystkim poprzez media społecznościowe. Budowanie marki turystycznej Kielc ma się opierać na promowaniu wybranych wydarzeń kulturalnych i sportowych w mediach o zasięgu ogólnopolskim.
Dyrektor dodał, że jego zdaniem nie powinno się wydawać dalszych pieniędzy na promocje miasta poprzez zbliżające się Młodzieżowe Mistrzostwa w Piłce Nożnej EURO U21. Jak powiedział, wydarzenie to powinno być reklamowane wśród mieszkańców Kielc i regionu. – Teraz należy się skupić na tym, by dobrze przyjąć kibiców, którzy przyjadą na mecze. Chcemy pokazać się jako miasto gościnne i otwarte – stwierdził.
Dyrektor dodał, że w Kielcach są już organizowane imprezy o dużym potencjale potrzeba im natomiast większej promocji. Na tym mają się skupić działania wydziału. Jedną z takich imprez zdaniem dyrektora mógłby być między innymi Międzynarodowy Harcerski Festiwal Kultury Młodzieży Szkolnej.