Politycy Platformy Obywatelskiej zarzucają parlamentarzystom Prawa i Sprawiedliwości nieskuteczne działania lobbingowe na rzecz budowy trasy ekspresowej S74. Alarmują, że rząd wycofał się z realizowania tej inwestycji. Inne zdanie przedstawiał rano na antenie Radia Kielce lider PiS w regionie świętokrzyskim – poseł Krzysztof Lipiec.
Budowa drogi ekspresowej nr 74, biegnącej od Piotrkowa Trybunalskiego do Kielc i dalej w kierunku Opatowa i województwa podkarpackiego, wpisana została do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Liderka PO Marzena Okła-Drewnowicz stwierdziła na dzisiejszej konferencji prasowej, że rząd PiS nie ma woli politycznej, by zrealizować inwestycje zapisane w programie. – W trakcie rządów poprzedniej koalicji PO-PSL do programu obok drogi nr 7 i 74 wpisano również obwodnice Morawicy, Opatowa, Ostrowca Świętokrzyskiego i Wąchocka. Teraz otrzymujemy informacje, że żadna z tych inwestycji nie będzie realizowana – powiedziała Marzena Okła-Drewnowicz.
Poseł PO Artur Gierada powołał się na informacje przekazane przez wiceministra transportu Jerzego Szmita. Na posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Drogi Ekspresowej 74 poinformował on, że nie ma planów szybkiej realizacji tej inwestycji. Zdaniem parlamentarzysty taka decyzja może mieć negatywne konsekwencje gospodarcze dla województwa świętokrzyskiego. – To zabieranie szans na rozwój regionu i niestety kolejny przykład, że politycy Prawa i Sprawiedliwości dyskryminują województwo, mimo dużego poparcia, które w nim otrzymują – powiedział.
Tymczasem lider Prawa i Sprawiedliwości w regionie, poseł Krzysztof Lipiec przekonywał dziś rano na antenie Radia Kielce, że budowa drogi 74 nie jest zagrożona. Jak powiedział, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa opracowuje obecnie nowelizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Powstanie trasy S74 z Piotrkowa Trybunalskiego do Niska jest zapisane w tym dokumencie do 2025 roku. W projekcie przewiduje się, że inwestycja w kierunku Niska ma się rozpocząć w 2018 roku, a w stronę Sulejowa – rok później. Za opóźnienia w realizacji budowy oskarżył poprzednią ekipę rządzącą. Polityk przypominał, że budowa ekspresowej 74 miała być pierwotnie zrealizowana do 2015 roku. – Platforma Obywatelska nie dopilnowała, aby wykonano to w terminie – powiedział.
Do sprawy wracać będziemy w jutrzejszej Rozmowie Dnia o godz. 8.30. Gościem Radia Kielce będzie poseł PO Marzena Okła-Drewnowicz.