Pasażerowie komunikacji miejskiej w Kielcach coraz chętniej korzystają z możliwości płacenia za przejazd autobusem MPK przy pomocy telefonu komórkowego.
Jak informowaliśmy – umożliwia to od lutego aplikacja mobilna SkyCash. Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego informuje, że w lutym i marcu w ten sposób za bilety zapłacono 4 150 razy.
– Z tygodnia na tydzień odnotowujemy wzrost zainteresowania kupnem biletów przy pomocy telefonu. W ten sposób sprzedają się zarówno bilety ulgowe jak i normalne, co świadczy o tym, że nie tylko młode osoby korzystają z tego udogodnienia – mówi Zbigniew Michnicki.
Dodaje, że trwają rozmowy z innymi operatorami tego typu płatności mobilnych, by w przyszłości poszerzyć ofertę transakcji za pomocą smartfona.
W Kielcach przy pomocy „komórki” można kupić bilety normalne i ulgowe, jednogodzinne i dobowe. Po wejściu do autobusu należy w telefonicznej aplikacji wpisać jego numer boczny i zatwierdzić zakup biletu. W przypadku kontroli należy pokazać w zakładce „kontrola biletów” potwierdzenie transakcji.
W Kielcach przy pomocy telefonu można też płacić za postój w strefie płatnego parkowania. Umożliwia to aplikacja Pango.