Gmina Skarżysko-Kamienna będzie kontynuować rozpoczęte w latach ubiegłych działania związane z usuwaniem azbestu. Mieszkańcy mogą składać wnioski do ratusza o sfinansowanie odbioru, wywozu i utylizacji. Niestety sami muszą się uporać z demontażem pokryć dachowych.
W budżecie gminy na ten cel przeznaczono w tym roku około 63 tysięcy złotych. Samorząd liczy także na dofinansowanie programu z pieniędzy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Mieszkańcy stosowne wnioski o odbiór azbestu mogą pobrać ze strony internetowej Urzędu Miasta lub osobiście w biurze obsługi interesanta.
W 2015 roku w gminie Skarżysko-Kamienna na demontaż azbestowych dachów zdecydowało się 114 właścicieli. W ubiegłym roku wnioski złożyły 82 gospodarstwa.
W tym roku dokumenty można składać do 20 października.
Zgodnie z ustawą wyroby zawierające azbest powinny zostać usunięte do 2032 roku.