Kielce będą promowane w trakcie rozgrywek piłkarzy ręcznych, w PGNiG Superlidze, Pucharze Polski i Lidze Mistrzów. Urząd Miasta podpisał umowę o współpracy z klubem VIVE Tauron. Jak powiedział Karol Gadowski, kierujący wydziałem promocji i kultury, kontrakt z VIVE opiewa na kwotę 2 mln złotych. W zamian za tę kwotę, na koszulkach piłkarzy pojawi się herb miasta.
Dodatkowo, informacje reklamujące stolicę województwa świętokrzyskiego będą wyświetlane na bandach reklamowych, podczas meczów w Hali Legionów, transmitowanych przez telewizję. Pojawi się tam herb miasta, adres strony internetowej oraz informacje o zbliżających się Młodzieżowych Mistrzostwach EURO U21.
Zdaniem Karola Gadowskiego, widowisko sportowe na poziomie prezentowanym przez VIVE sprawia, że rywalizacją są zainteresowane stacje TV i portale internetowe, przez co informacje docierają do sporej grupy odbiorców, także zagranicznych. W poprzednich latach, wartość takiego przekazu reklamowego był wyceniany nawet na 20 mln złotych. Efektami promocji ma się zająć się firma monitorująca rynek reklamy sportowej w mediach. Pierwsze wyniki pojawią się jeszcze w tym miesiącu, kolejne pod koniec marca.
Kontrakty podpisano również z innymi drużynami. 400 tysięcy złotych dostaną siatkarze Effectora, 70 tys trafi do AZS UJK, a szczypiornistki Korony Handball otrzymają 220 tys złotych. Również w tym wypadku, o kwotach przekazanych drużynyom, decydowały ich sukcesy sportowe, rozpoznawalność i obecność w mediach.
Dyrektor zaznaczył również, że na promocje miasta przez sport w budżecie miasta zarezerwowanych jest 3,6 mln złotych.