– Coraz więcej osób zwraca się do nas o pomoc w zakończeniu sporów konsumenckich – powiedział w „Na każdą pogodę” Mariusz Burchart. Zastępca Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Kielcach zaznaczył, że spory dotyczą nie tylko drobnych rzeczy codziennego użytku, ubrań, elektroniki, sprzętu AGD, przedmiotów wyposażenia domów, ale także na przykład źle wyprofilowanych dachów, czy spraw związanych z zakupem samochodów.
W Inspekcji Handlowej są osoby, które w ubiegłym pomogły w kilkuset takich sprawach. Ekspert dodał, że od 10 stycznia obowiązuje nowa ustawa dotycząca polubownego rozstrzygania sporów konsumenckich. Gość „NKP” wyjaśnił, że każdy konsument ma prawo dochodzić swoich racji i domagać się naprawienia szkody, jeśli ta powstała nie z jego winy Musimy pamiętać o tym, że w pierwszej kolejności musimy złożyć reklamację, dopiero po jej odrzuceniu następuje spór, w którego rozstrzygnięciu pomaga Inspekcja Handlowa. Spory takie rozstrzygane są przez Sądy Polubowne przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.
Część pierwsza
Część druga