– Wszystkie produkty zakupione w sklepach internetowych możemy zwrócić w ciągu 14. dni od daty ich otrzymania – powiedział w „Na każdą pogodę” Dariusz Pyk. Miejski Rzecznik Konsumentów radził, aby po otrzymaniu zakupionej rzeczy dokładnie ją obejrzeć, a w przypadku jakichkolwiek wad, czy innych powodów możemy ją zwrócić.
Wcześniej należy wysłać listem poleconym informację o odstąpieniu od zawartej umowy i wtedy zwrócić towar – radził Dariusz Pyk. Inne zasady obowiązują w przypadku zakupów dokonanych w sklepach stacjonarnych i dla naszego bezpieczeństwa warto zapytać sprzedawcę o możliwości zwrotu. Przy transakcjach proponowanych przez akwizytorów warto sprawdzić, jaką firmę reprezentują i dokładnie czytać regulamin zakupu – tłumaczył na antenie Radia Kielce Dariusz Pyk.
Gość „NKP” w rozmowach ze słuchaczami wyjaśnił, że w przypadku produktów spożywczych nie ma zwrotu. Jeśli natomiast stwierdzimy wadliwość produktu możemy złożyć zawiadomienie do stosownych jednostek Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
Część 1
Część 2