Rośnie konkurencja na rynku dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Na trasach w regionie świętokrzyskim ma pojawić się nowa marka – SuperPKS. Współpracować z nią będzie PKS z Ostrowca Świętokrzyskiego. Nowy projekt ma zrzeszać PKS-y z wielu miast i charakteryzować się wysokim standardem obsługi pasażera.
Stanisław Wodyński, prezes ostrowieckiego PKS tłumaczy, że jest to odpowiedź na działania konkurencji, ale także na rosnące wymagania klientów. – Marka jest skierowana do tych pasażerów, którzy podróż traktują jako okazję do zrelaksowania się, ale też jako miejsce do pracy. Zamiast przejeżdżać trasę długości 200-300km własnym autem, zachęcamy do tego, aby korzystać z autobusów w komfortowych warunkach i z dostępem do Internetu - przekonuje prezes Wodyński.
SuperPKS będzie sprzedawał bilety przy pomocy internetowej platformy e-Podróżnik. Ostrowiecka firma korzysta z jej usług już od 2011 roku – dodaje Stanisław Wodyński. Pozwala ona na zamawianie biletów ze znacznym wyprzedzeniem, według taryfy dynamicznej. Zakłada ona zmieniające się ceny biletów w zależności od czasu wykupienia usługi. Najbardziej korzystna oferta ma pozwalać na kupno biletu nawet za złotówkę.
Pierwsze autobusy pod marką SuperPKS w czarno-żółtej barwie mają wyruszyć z Ostrowca Świętokrzyskiego w pierwszej połowie przyszłego roku.