Dyrektor Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach – Andrzej Domański złożył zawiadomienie do prokuratury o nieprawidłowościach, do których miało dochodzić w placówce w latach 2010 – 2014. Chodzi o niedopełnienie obowiązków przez pracowników lecznicy, w trakcie realizacji programów lekowych w klinice chorób zakaźnych. Informacje te potwierdza rzecznik szpitala na Czarnowie, Anna Mazur-Kałuża.
Z zawiadomienia wynika, że przez zaniedbania pracowników, placówka nie uzyskała z NFZ refundacji za wykorzystywane leki. Szacunkowa strata, według wniosku to ponad 7 milinów złotych – wyjaśnia rzecznik Prokuratury Okręgowej w Kielcach – Daniel Prokopowicz. Jak dodaje, postępowanie dopiero się zaczyna, na razie rozpocznie się analiza dokumentów i przesłuchania świadków.
Szpital chciał w tej sprawie ugody z Narodowym Funduszem Zdrowia, ale na posiedzeniu sądu nie zjawił się nikt ze świętokrzyskiego oddziału NFZ, dlatego zakończono procedurę. Możliwe, że szpital będzie dochodził swoich należności w postępowaniu cywilnym. Rzecznik funduszu- Beata Szczepanek zapewnia, że wszystkie należności za leki zostały szpitalowi zapłacone.