Pogoda sprzyja drogowcom budującym trasę ekspresową S7 między Chęcinami a granicą z Małopolską. Wkrótce prace mają przyspieszyć. Zwiększy się również ich zakres.
Jak informuje rzecznik prasowy kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec odcinek między Jędrzejowem a Małopolską jest już gotowy w 50 proc.
Wykonano 9-kilometrowy fragment jednej z jezdni przyszłej drogi ekspresowej. Przygotowywany jest natomiast teren pod kolejne odcinki, które łącznie będą miały ponad 20 kilometrów.
Małgorzata Pawelec dodaje, że w tym roku ma być gotowa jedna z nowych jezdni przyszłej trasy ekspresowej. Po jej ukończeniu przeniesiony zostanie na nią ruch pojazdów. Rozpocznie się także wyburzanie starej „siódemki”. Rzeczniczka dodaje, że zimą budowane były także mosty i wiadukty. Między Jędrzejowem a Małopolską będzie ich ponad 20. Konstrukcja większości z nich jest już gotowa.
Mniej zaawansowane są natomiast prace między Chęcinami a Jędrzejowem. W ubiegłym roku wykonawca rozpoczął przygotowywanie terenu pod trasę ekspresową. Aktualnie wzmacniane są miejsca, w których powstanie droga S7.
Małgorzata Pawelec zastrzega jednak, że mimo sprzyjającej pogody na razie nie można mówić o wcześniejszym zakończeniu budowy trasy S7 między Chęcinami a granicą z Małopolską.
Wykonanie niektórych odcinków drogi sprawiało bowiem drogowcom problemy. Tak było na przykład w okolicach Jędrzejowa, gdzie grunt okazał się mniej stabilny niż wykazały badania. To sprawiło, że konieczna była modyfikacja projektu drogi i technologii jej wykonania.
Jak informowaliśmy, odcinek od Jędrzejowa do granicy z Małopolską ma być gotowy w pierwszej połowie 2017 roku. Budowa fragmentu między Chęcinami a Jędrzejowem ma się natomiast zakończyć w trzecim kwartale przyszłego roku.
Znacznie dłużej kierowcy poczekają na trasę S7 na terenie Małopolski. Jesienią ogłoszono przetargi na projekt i budowę trasy S7 z Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim. Ponad 55-kilometrowy fragment został podzielony na trzy inwestycje. Jeśli umowy z wykonawcami zostaną podpisane w tym roku nowa trasa powinna być gotowa w 2021 roku.
Bardziej zaawansowane są przygotowania do budowy trasy S7 na południe od Krakowa. Kilka dni temu wybrano wykonawcę odcinka tunelowego S7 między miejscowością Naprawa a Skomielną Białą.
KALENDARIUM BUDOWY TRASY S7
———————————————–
Obwodnica Trójmiasta – Pruszcz Gdański: 18 km, odcinek wybudowany w latach 2009-2012
Pruszcz Gdański – Elbląg: 40 km, planowany termin zakończenia budowy 2018 rok
Obwodnica Elbląga: 14 km, odcinek wybudowany w latach 2005-2007
Elbląg – Pasłęk koło Ostródy: 14 km, odcinek wybudowany w latach 2008-2011
Obwodnica Miłomłyna: 5 km, odcinek wybudowany w latach 1995-1997
Obwodnica Ostródy – Olsztynek: 20 km, planowany termin zakończenia budowy 2017 rok
Olsztynek – Nidzica: 31 km, odcinek wybudowany w latach 2009-2012
Nidzica – granica województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego: 20 km, planowany termin zakończenia budowy 2017 rok
Granica województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego – Płońsk: 71 km, we wrześniu 2015 roku ogłoszono przetargi na cztery odcinki tego fragmentu trasy S7
Obwodnica Płońska: 5 km, odcinek wybudowany w latach 2007-2009
Płońsk – Czosnów: 35 km, inwestycja w przygotowaniu
Czosnów – Warszawa: 23 km, inwestycja w przygotowaniu
Warszawa – Grójec: 29 km, ogłoszono przetarg na budowę, planowany termin zakończenia budowy przełom 2019 i 2020 roku
Obwodnica Grójca: 8 km, odcinek wybudowany w latach 2006-2008
Grójec – Białobrzegi: 18 km, odcinek wybudowany w latach 2007-2009
Obwodnica Białobrzegów: 8 km, odcinek wybudowany w latach 2001-2003
Białobrzegi – Jedlińsk: 16 km, odcinek wybudowany w latach 2006-2008
Zachodnia obwodnica Radomia: 25 km, planowany termin zakończenia budowy druga połowa 2018 roku
Obwodnica Radomia – granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego: 22 km, planowany termin zakończenia budowy 2017 rok
Granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego – Skarżysko-Kamienna: 8 km: ogłoszono przetarg na budowę
Skarżysko-Kamienna – Kielce: 24 km, odcinek wybudowany w latach 2007-2011
Kielce – Chęciny (obwodnica): 23 km, odcinek wybudowany w latach 2010-2013
Chęciny – Jędrzejów: 21 km, planowany termin zakończenia budowy 2017 rok
Obwodnica Jędrzejowa: 6 km, odcinek wybudowany w latach 2003-2005
Jędrzejów – granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego: 20 km, planowany termin zakończenia budowy 2017 rok
Granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego – Kraków: 56 km, ogłoszono przetarg na budowę
Kraków Węzeł Bieżanów – Kraków Węzeł Rybitwy: 3 km, odcinek wybudowany w latach 2008-2010
Wschodnia część Krakowa (węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska), tzw. Trasa Nowohucka: 4,5 km, planowany termin zakończenia budowy druga połowa 2016 roku
Obwodnica Krakowa (A4) – Myślenice: ok. 20 km, inwestycja w przygotowaniu
Myślenice – Lubień: 16 km, odcinek wybudowany w latach 2004-2009
Lubień – Rabka: 17 km, planowany termin zakończenia budowy 2021 rok