Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych w Kielcach rozważa możliwość wprowadzenia płatności za korzystanie z miejskich parkingów, przy pomocy aplikacji mobilnej. Od jesieni ubiegłego roku kierowcy mogą w ten sposób płacić za pozostawienie auta w strefie płatnego postoju w śródmieściu. Atutem płatności mobilnych jest oszczędność czasu i pieniędzy, bo kierowcy płacą za rzeczywisty czas parkowania.
Na parkingu wielopoziomowym „Centrum”, czy też na placu Wolności, takiej możliwości jednak nie ma. Prezes Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych Michał Miszczyk deklaruje jednak, że rozważy wprowadzenie takiego rozwiązania.
Rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg Jarosław Skrzydło przyznaje, że kierowcy płacąc za postój w strefie zdecydowanie częściej korzystają z parkomatów.
Michał Miszczyk nie ukrywa, że jest sceptyczny wobec wprowadzenia płatności mobilnych na parkingach. Argumentuje, że cztery miesiące temu na parkingu „Centrum” oraz na placu Wolności umożliwiono kierowcom płacenie kartą. Do dziś nikt nie zdecydował się na taką formę płatności.
Na parkingach należących do miejskiej spółki łącznie jest ponad 600 miejsc. Miesięcznie korzysta z nich prawie 40 tysięcy kierowców.