Dobiega końca, wart 25 milionów złotych, remont Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. Jego efektem jest stworzenie energooszczędnego i ekologicznego budynku. Ostateczny odbiór prac powinien zakończyć się do 15 listopada. Rzecznik wojewody świętokrzyskiego Agata Wojda przypomina, że prace rozpoczęły się w maju ubiegłego roku i były dość uciążliwe dla pracowników i klientów placówki.
To było ogromne przedsięwzięcie, najbardziej widoczne są zmiany w elewacji, ale modernizacja obejmowała znacznie szerszy zakres prac m.in. zmianę systemu ogrzewania, wentylacji, wymianę okien. Efekty tych prac będą służyć pracownikom i petentom jeszcze przez wiele lat – mówi Agata Wojda. Dodaje, że w budynku stworzono centrum konferencyjne.
Siedziba Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego została oddana do użytku jesienią 1971 roku. Generalnym projektantem inwestycji był zespół pracowni pod kierunkiem inż. Inżyniera Stanisława Skibniewskiego i pracowni towarzyszących P.R. „Miastoprojekt” nadzorowanych przez inżyniera Wacława Hebdę. Pieniądze na renowację budynku pochodziły z budżetu wojewody a także z dofinansowania pozyskanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.