Łącznica kolejowa z Czarncy do Centralnej Magistrali Kolejowej ma być gotowa dopiero w 2018 roku. W połowie przyszłego roku zostanie przygotowane tzw. studium wykonalności dla tej inwestycji. Oznacza to, że w tym czasie będą znane wszystkie szczegółowe decyzje dotyczące tej budowy. Następnie będą ogłoszone stosowne przetargi dotyczące tej łącznicy, aby na wiosnę 2018 roku ta inwestycja była skończona, mówi Filip Wojciechowski z Polskich Linii Kolejowych.
Koszt tej budowy wyniesie ponad 40 milionów złotych i ma być finansowany w 15 procentach z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. Pozostała część pieniędzy ma być pozyskana ze środków unijnych.
Z kolei pierwsze pieniądze jakie będą przeznaczone na modernizację kolei z programu Polski Wschodniej zostaną wykorzystane na linii Skarżysko Kamienna – Sandomierz.
W planach kolejarzy jest również modernizacja Dworca Kolejowego w Kielcach, mówi członek zarządu Polskich Kolei Państwowych SA, Jarosław Bator. Jak wyjaśnia spółka inwestuje w dworce tam gdzie modernizowane są linie kolejowe. Chcemy żeby pełna infrastruktura była dostosowana i spójna w sensie estetyki. Dworzec w Kielcach ma stać się centrum przesiadkowym, gdzie łatwo przesiąść się z jednego środka na drugi, mówi Jarosław Bator.
Jest już podpisane porozumienie z władzami miasta w tej sprawie. Budżet tej inwestycji to około 60 milionów złotych. Na ten cel inwestorzy będą startować w konkursach o pozyskanie środków unijnych. Podobna inwestycja planowana jest w Skarżysku Kamiennej. Dziś Minister Spraw Zagranicznych Grzegorz Schetyna wraz pracownikami kolei wizytował peron Włoszczowa Północ. Od grudnia na tym peronie liczba zatrzymujących się tam pociągów zwiększy się z 18 do 22.