Jak zatrzymać młodych ludzi w regionie świętokrzyskim i jak uregulować przekaz reklamowy w przestrzeni publicznej? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć uczestnicy „Pracowni Miast”, czyli konferencji i warsztatów, zorganizowanych przez Gazetę Wyborczą. W spotkaniu wzięli udział przedsiębiorcy, samorządowcy i mieszkańcy Kielc.
Młodzi ludzie podkreślają, że najważniejsze jest tworzenie w regionie nowych miejsc pracy. Jeśli nie będzie godziwych warunków pracy i płacy, to mieszkańcy nadal będą stąd wyjeżdżać.
Z kolei, w warsztatach dotyczących przestrzeni publicznej, studenci, artyści i architekci próbowali znaleźć sposób na uporządkowanie szyldów i reklam w centrum Kielc. Zdaniem panelistów, należy wprowadzić księgę znaków i zasad umieszczenia reklam- informuje Marcin Sztandera- dziennikarz Gazety Wyborczej w Kielcach.
Impulsem do podjęcia dyskusji była tzw. ustawa krajobrazowa, która daje możliwość wprowadzenia samorządom lokalnych regulacji. Debacie przysłuchiwał się prezydent Wojciech Lubawski. Jego zdaniem jest jeszcze za wcześnie, by ocenić czy spostrzeżenia uczestników „Pracowni Miast” okażą się dla niego pomocne w podejmowaniu decyzji.