Budowa tunelu pod torami kolejowymi przy dworcu PKP w Skarżysku Kamiennej znalazła się w Krajowym Planie Kolejowym do 2032 roku, który niedawno przyjął rząd. Poinformował o tym w Skarżysku wiceminister infrastruktury i rozwoju Stanisław Żałobka. Tunel, to największa i bardzo oczekiwana inwestycja w mieście. Ma połączyć plac przed dworcem z ulicą Targową.
Starania o jego wybudowanie trwają od kilku lat. Najpierw udało się wpisać tę inwestycję do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Z programu będzie pochodzić 85 procent funduszy. Problemem był jednak wkład własny. Teraz dzięki wpisaniu tej inwestycji do Krajowego Programu Kolejowego , będą na to pieniądze. Będą pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, wyjaśnił wiceminister.
O wybudowanie tunelu od kilku lat zabiegała posłanka ze Skarżyska Marzena Okła-Drewnowicz. Na dzisiejszej konferencji prasowej przypomniała, że w 2012 roku inwestycja wypadła z rządowych programów. Wówczas podjęto starania, by wpisać ją do RPO , a potem do Krajowego Programu Kolejowego, co stało się w zeszłym tygodniu. Marzena Okła-Drewnowicz dodała, że liczy, iż nowy rząd sfinalizuje budowę tunelu.
Prezydent Skarżyska Kamiennej Konrad Kronig podkreślił, że bez pieniędzy z budżetu państwa budowa byłaby niemożliwa, ponieważ miasta nie stać na wkład własny. Jak zaznaczył Skarżysko nadal jest najbardziej zadłużoną gminą w województwie. Dodał, że władze miasta planują szereg inwestycji na osiedlu, które znajduje się przy dworcu PKP. Byłyby one wykonane przez prywatnych inwestorów. Miasto już ogłosiło przetarg na sprzedaż boiska sportowego Sokół. Jak mówił prezydent jest chętny do zakupu. Poza tym gmina rozmawia z kupcami z targowiska Manhatan na temat wybudowania w okolicach dworca hali targowej. Budowa tunelu miałaby się rozpocząć za trzy lata. Koszt inwestycji to 23 miliony 600 tysięcy złotych.