To doskonały krok parlamentu – tak o uchwalonej przez Sejm ustawie krajobrazowej mówił na naszej antenie Jacek Sztechman, członek głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, jednocześnie naczelnik wydziału uzgodnień zagospodarowania przestrzennego kieleckiego oddziału GDDKiA. Jak już informowaliśmy, dzięki ustawie, samorządy będą mogły nakładać surowsze kary za nielegalne i nieaktualne billboardy lub reklamy ulokowane w niedozwolonych miejscach. Jak przyznał gość Radia Kielce, zanim uda się uporządkować ten proces minie jakiś czas.
Jak podkreślił Jacek Sztechman, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pilnuje, aby w pasie drogowym pojawiało się jak najmniej reklam, których mocne akcenty mogą rozpraszać uwagę kierowców, co może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Mamy też ogromne wątpliwości, czy kierowcy przejeżdżający z dużą prędkością są w stanie odczytać dokładnie treść billboardów – dodał.

W mieście często zdarza się, że liczba i zagęszczenie reklam w jednym miejscu jest wizualnie nie do zniesienia. Są one także elementem miejskiej przestrzeni architektonicznej i powinny być rozlokowane w profesjonalny i estetyczny sposób – mówi gość Radia Kielce.
Ustawa krajobrazowa może uregulować dotychczasowe problemy z przedsiębiorcami. Niewielu z nich bało się kar grzywny, bo były one zbyt niskie. Mogły być nałożone tylko raz i wynosić do 5 tysięcy złotych. Teraz ta suma może nawet czterdziestokrotne przekraczać opłatę reklamową nałożoną przez gminę.
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20
 M10D 215,072 MHz                    Zadzwoń do studia 41 200 20 20           
  
 











 
  
 
