Wzrasta liczba skarg kierowanych do miejskiego rzecznika konsumentów w Kielcach. Najwięcej osób skarży się na na dostawców usług telekomunikacyjnych, energii i gazu.
Jak informuje Dariusz Pyk, na oferujących usługi telekomunikacyjne w ubiegłym roku skargę złożyło 345 osób. Jest to związane z tym, że na rynku pojawiało się wiele nowych podmiotów oferujących te usługi. Ich przedstawiciele zapewniają, że są konkurencyjni cenowo. Co jednak nie zawsze okazuje się prawdą.
Rzecznik przypomina, że należy bardzo dokładnie czytać umowy, szczególnie fragmenty dotyczące opłat. Warto też wiedzieć na jakich warunkach możemy wypowiedzieć umowę dotychczasowemu operatorowi. Może się bowiem okazać że wypowiedzenie wiąże się z wysoką karą. Po podpisaniu umowy mamy zgodnie z prawem jeszcze 14 dni na jej analizę i odstąpienie. Obok usług telekomunikacyjnych często korzystamy z reklamacji związanej z zakupionym sprzętem RTV i AGD.
W sumie w ubiegłym roku do miejskiego rzecznika konsumentów wpłynęło około półtora tysiąca podań o zajęcie się sprawą.