Kielecki Urząd Miasta rozpoczął realizację corocznego programu odbioru azbestu. Podpisana została już umowa z firmą, która zajmie się odbiorem i transportem materiału na składowisko w celu unieszkodliwienia.
Wnioski są dostępne na stronie internetowej lub bezpośrednio w ratuszu – poinformował dyrektor wydziału środowiska Witold Bruzda. Zaznaczył, że decyduje kolejność złożonych wniosków.
Średnio w ciągu roku od mieszkańców odbierane jest około 300 ton azbestu. Dotychczas odebrano około 1500 ton tego szkodliwego materiału.
Witold Bruzda dodał, że w tym roku urzędnicy zamierzają przeprowadzić inwentaryzację wyrobów azbestowych w mieście. Praktyka pokazała, że wyniki spisu z 2005 roku nie pokrywają się ze stanem rzeczywistym. Inwentaryzacja będzie bardziej dokłada, bo zostanie przeprowadzona w oparciu o mapy GIS, więc od razu pokazane będą miejsca, w których azbest jeszcze się znajduje.
Program odbioru azbestu realizowany jest w Kielcach od 2008 roku.