Po kilku latach przygotowań, Polska Grupa Energetyczna zapowiada uruchomienie z końcem września 2015 roku, elektronicznego biura obsługi klienta. Z tej formy kontaktu z firmą, mogą korzystać odbiorcy w całym kraju, poza województwami: świętokrzyskim, podkarpackim i podlaskim. Podobne biura, od lat prowadzą operatorzy telekomunikacyjni i gazownicza spółka PGNiG.
Od września mieszkańcy naszego regionu będą mogli również skorzystać z miesięcznego systemu rozliczeń z dostawcą energii. Założenie indywidualnego profilu na stronie PGE pozwoli na elektroniczne przekazywanie bieżących odczytów licznika i płacenie za rzeczywiste zużycie prądu. Na razie obowiązuje system prognoz, który w rzeczywistości jest sposobem kredytowania firmy.
Rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.- Agnieszka Szczekala podkreśla, że korzyści z wprowadzenia tego systemu są obopólne. Spółka będzie oszczędzać, bo nie będzie trzeba wysyłać papierowych faktur. Korzyści dla klientów to stały podgląd rozliczeń. Obecnie, klient płaci stałą opłatę- 5 złotych 20 groszy od wystawienia każdej faktury. Wynika to z konieczności opłacenia inkasenta spisującego wskazania licznika. Od września, po wprowadzeniu e-BOK, kiedy klient będzie sam generował dowód zapłaty, rozważane jest całkowite zniesienie tej opłaty.
Przedstawicielka PGE, przypomina, że istnieje możliwość podania stanu zużycia prądu drogą mailową, lub za pomocą telefonicznej infolinii.