W Połańcu rozpoczęto dzisiaj montaż ważącego 360 ton środkowego przęsła mostu na Wiśle, którym kierowcy mają pojechać w październiku tego roku. Członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak informuje, że instalacja tak zwanego przęsła nurtowego to jeden z najważniejszych i najbardziej skomplikowanych etapów budowy mostu.
Podczas prac wykorzystano specjalną barkę, którą przetransportowano na środek Wisły tak zwane przęsło nurtowe. Następnie przy pomocy wciągarek zostało ono podniesione, a w dalszej kolejności ma być połączone z pozostałymi elementami konstrukcji mostu. Operacja ta ma potrwać kilka dni.
Most w Połańcu będzie obiektem stalowym z żelbetową płytą pomostu. Powstaną na nim dwie jezdnie o szerokości 3,5 m, chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja finansowana po połowie przez samorządy województw świętokrzyskiego i podkarpackiego będzie kosztowała około 210 milionów złotych. 85 procent środków pochodzi z dofinansowania unijnego.
Poza mostem wykonane zostaną nowe fragmenty tras wojewódzkich po obu brzegach Wisły. Między innymi 17-kilometrowy odcinek trasy nr 764 ze Staszowa do Połańca wraz z mostem na Czarnej Staszowskiej.