Polska Grupa Energetyczna wciąż nie potrafi podać konkretnej daty zakończenia prac nad utworzeniem elektronicznego biura obsługi klienta dla odbiorców prądu w województwie świętokrzyskim. Chodzi o system w którym odbiorca, mógłby podawać aktualny stan licznika i na tej podstawie rozliczać się ze zużycia energii. Na razie większość klientów płaci faktury prognozowe, tym samym kredytując działalność spółki.
Podobne systemy od dawna działają w innych częściach kraju, nawet w ramach Polskiej Grupy Energetycznej.
Od września ubiegłego roku nikt w spółce i podległych jej oddziałach nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na pytanie, kiedy taki system zacznie działać w regionie świętokrzyskim. Wszyscy twierdzą, że trwają intensywne prace nad jego wdrożeniem. Obecnie, zakończono „prace analityczne”, a w najbliższym czasie na ich podstawie zostanie podjęta decyzja o wdrożenia usługi i ewentualnym terminie jej uruchomienia, informuje Piotr Wróbel z rzeszowskiego PGE Obrót S.A.
Przypomina, że zgodnie z oczekiwaniami klientów, firma uruchomiła jeden numer telefonu dla całego kraju, do kontaktów z odbiorcami energii. Każdy kto zadzwoni pod numer 422 222 222 powinien mieć dostęp do swoich danych i rozliczeń.
Przedstawiciel grupy, przypomina, że istnieje możliwość podania stanu zużycia prądu drogą mailową lub za pomocą infolinii.