Prawie tysiąc kielczan nie odebrało po wymianie nowych dowodów osobistych. Obowiązek wymiany dokumentu został wprowadzony w 2001 roku. Okazuje się jednak, że mieszkańcy Kielc, nawet jeżeli złożą w urzędzie miasta wniosek o nowy dowód, często się po niego nie zgłaszają – informuje zastępca dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich – Barbara Obara. Najstarsze dokumenty czekają na właścicieli od 2004 roku.
Jak przypomina Barbara Obara, bez ważnego dowodu osobistego nie załatwimy wielu formalności urzędowych, ani bankowych. Możemy tez mieć kłopoty z odbiorem przesyłek pocztowych.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego należy złożyć osobiście w Urzędzie Miasta, przy ulicy Szymanowskiego, 30 dni przed upływem terminu jego ważności. Druki dostępne są na stronie internetowej magistratu.
Na wydanie nowego dokumentu czeka się około dwóch tygodni. Dowód osobisty ważny jest przez 10 lat. Wymiana dokumentu jest bezpłatna.