Samorządy Kielc i województwa, wspólnie z kieleckim oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowują koncepcję budowy południowo- wschodniej obwodnicy Kielc.
Wiceprezydent miasta – Tadeusz Sayor informuje, że współpraca jest konieczna, ponieważ droga ma być fragmentem trasy krajowej 73 i kilku dróg wojewódzkich. Będzie przebiegać przez kilka gmin. Jednocześnie zaznacza, że na razie można mówić tylko o ogólnej koncepcji trasy. Rozpoczynałaby się na węźle Północ w Wiśniówce i odbijałaby na wschód, przecinając gminy: Masłów, Górno, Daleszyce, Sitkówka-Nowiny, Morawica i Chęciny.
Członek zarządu województwa – Jan Maćkowiak liczy, że budowę obwodnicy uda się sfinansować, między innymi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014- 2020. Zakłada on dotowanie dróg wyprowadzających ruch ze stolic województw i łączących te miasta z okalającymi je mniejszymi miejscowościami.
Południowo – wschodnia obwodnica Kielc ma mieć około 20 kilometrów. Samorządowcy i drogowcy zakładają, że w części wschodniej będzie trasą ekspresową, a przynajmniej dwujezdniową. Południowy odcinek ma mieć standard drogi wojewódzkiej. W planach jest budowa węzłów drogowych w okolicach skrzyżowania Radomskiej i Szybowcowej w Kielcach oraz w Cedzynie na połączeniu z trasą S74 i na skrzyżowaniu z ulicą Ściegiennego.