Tylko w okręgu świętokrzyskim i białostockim trzeba płacić za prąd według wystawianych przez Polską Grupę Energetyczną prognoz, a nie za realne zużycie energii. Firma nie udostępniła dotychczas klientom elektronicznych kont i systemu dzięki któremu można na bieżąco płacić za faktycznie zużywaną energię.
Przedstawiciele PGE twierdzą, że budują taką platformę, ale nie wiadomo kiedy zostanie ona udostępniona. Pytany przez nas Piotr Wróbel z rzeszowskiej spółki PGE Obrót stwierdził jedynie, że trwają „intensywne” prace nad powstaniem centralnego systemu e-BOK.
Dodaje jednocześnie, że klienci mogą zgłaszać stan zużycia energii za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej.
Podobnych informacji i zapewnień o zaawansowaniu prac udzielił nam 4 miesiące temu dyrektor skarżyskiego oddziału PGE Obrót S.A. Tomasz Herman. Wówczas także nie był w stanie podać terminu zakończenia prac nad budową bazy i systemu elektronicznych kont. Według niego, przeszkodą w powstaniu ogólnopolskiego jednolitego biura obsługi klienta, są różne programy jakie posiadają poszczególne oddziały spółki.