W najbliższym czasie pacjenci będą mogli w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta oceniać pracę lekarzy i szpitali. Opinie mają być brane pod uwagę podczas przyszłorocznych konkursów na świadczenie usług medycznych – informuje rzecznik świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia, Beata Szczepanek.
Chorzy będą mogli ocenić m. in. jakość świadczeń, czy podejście lekarzy do pacjentów.
Zdaniem właścicielki przychodni dermatologicznej, Haliny Brodeckiej, pomysł NFZ nie do końca się sprawdzi i nie będzie obiektywny. Być może fundusz, chce w ten sposób odwrócić uwagę społeczeństwa od innych problemów służby zdrowia, czyli m. in. czasu oczekiwania na wizytę u lekarza, czy możliwości realizacji dodatkowych badań.
Zintegrowany Informator Pacjenta działa od lipca tego roku. Dzięki portalowi pacjent może m. in. przejrzeć historię swojej choroby od 2008 roku oraz sprawdzić czas oczekiwania do konkretnego specjalisty.
Dotychczas do Zintegrowanego Informatora Pacjenta zarejestrowało się 22 tysiące mieszkańców województwa świętokrzyskiego.