Pod dworcem kolejowym i torami w Skarżysku-Kamiennej powstaje tunel o długości ponad 120 metrów. To najważniejsza zmiana, będąca elementem remontu dworca PKP. Tunel zastąpi kładkę dla pieszych.
Przejście podziemne, które powstaje pod 14 torami kolejowymi, będzie połączone z budynkiem dworca PKP. Będzie miało 121 metrów długości, 6 metrów szerokości oraz 2,7 metra wysokości. Dodatkowo, tunel będzie wyposażony w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W przejściu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Dotychczas podróżni mieli do dyspozycji kładkę biegnącą nad torami, która teraz jest stopniowo demontowana. Na czas prac wyznaczono przejścia przez tory i ustawiono tymczasowe schody – informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
– Po oddaniu do użytku przejścia podziemnego, kładka zostanie ostatecznie zdemontowana, a wykonawca będzie mógł dokończyć wiatę na peronie numer 3 – wyjaśnia.
Przy skarżyskim dworcu prowadzonych jest obecnie kilka równoległych inwestycji. Budowa tunelu zbiega się nie tylko z rozbiórką kładki dla pieszych, ale także z remontami peronów. Do użytku podróżujących oddany został już peron 1, położony najbliżej budynku dworca. Trwają tu jeszcze ostatnie prace wykończeniowe.
Wszystkie prace budowlane zakończą się w wakacje tego roku.
Budowa tunelu i przebudowa peronu numer 1 ma kosztować ponad 44 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniesie 37,7 mln zł. Dodatkowo rewitalizacja peronu nr 2 to koszt ok. 7 mln zł.