600 tys. zł jest do rozdysponowania w Budżecie Obywatelskim Starachowic na 2023 rok. Mieszkańcy mogą składać swoje propozycje do 1 lipca.
Władze Starachowic zachęcają by włączyć się w decydowanie na co zostaną wydane pieniądze w ramach budżetu.
– Mieszkańcy sami najlepiej wiedzą, czego potrzebuje ich osiedle czy ulica – czytamy w komunikacie prasowym Urzędu Miasta. Rafał Piwnik z Urzędu Miejskiego mówi, że podobnie jak w 2022 roku kwota przeznaczona na zadania z Budżetu Obywatelskiego jest o połowę mniejsza niż przed pandemią:
– W związku z rosnącymi cenami usług miasto będzie jednym okręgiem wyborczym, w poprzednich latach, kiedy środków było więcej, realizowaliśmy cztery inwestycje. Od dwóch lat jednak decydujemy się na skromniejszą wersję budżetu obywatelskiego – tłumaczy Rafał Piwnik.
Aby złożyć projekt do Budżetu Obywatelskiego należy go opisać i zebrać 10 podpisów osób, które popierają pomysł. Propozycje może zgłosić każdy mieszkaniec Starachowic, który ukończył 16. rok życia i jest zameldowany na terenie miasta.
Gotowe formularze w formacie PDF lub DOC można pobrać ze strony internetowej obywatelski.starachowice.eu lub odebrać w wersji papierowej w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Starachowicach. Jest tam także informacja, jak krok po kroku wypełniać formularz.
Wypełniony formularz wraz z listą poparcia można złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Starachowicach, ul. Radomska 45, przesłać pocztą lub drogą elektroniczną na adres budzet.obywatelski@starachowice.eu.
Po 1 lipca wnioski zostaną poddane weryfikacji pod względem poprawności i kompletności wypełnienia. Jeżeli czegoś w nim brakuje, bądź pojawił się błąd, będzie możliwość poprawienia lub uzupełnienia wniosku.
Głosowanie odbędzie się elektronicznie oraz tradycyjnie, w Urzędzie Miejskim przy ul. Radomskiej 45. Głosy będzie można oddać od 5 do 16 września, a ogłoszenie wyników zaplanowano na 23 września. Realizacja zwycięskich projektów nastąpi w przyszłym roku.