Zgodnie z planem przebiegają prace przy budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. – Obecnie prowadzone są prace ziemne, powstają nasypy i wykopy pod drogę – informuje Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
– Na odcinkach, które tego wymagają, prowadzone są roboty związane z odwodnieniem, zagęszczeniem i wzmocnieniem podłoża pod konstrukcję drogi. W tym roku rozpoczęły się prace w obrębie węzła Brezelia, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką. Tu włączony będzie nowy ślad drogi krajowej numer 9. Rozpoczęło się także wbijanie pali w miejscu, w którym wybudowany zostanie most nad potokiem – informuje rzecznik.
Trasa będzie częścią DK9 i powstaje w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych. Wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego o długości około 2,7 km. Pobiegnie on nowym śladem, od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. przebudowa części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK9 w istniejącą trasę.
Umowa na budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego podpisana została w lipcu 2020 roku z konsorcjum firm Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy. Opiewa na prawie 53 mln zł. Inwestycja ma się zakończyć w 2024 roku.