Budowa trasy S7 w Małopolsce oraz drogi ekspresowej S52, czyli Północnej Obwodnicy Krakowa – zakończenie tych dwóch inwestycji sprawi, że z Kielc do Krakowa dojedziemy trasą ekspresową. Kiedy będą gotowe obie drogi?
Jak informowaliśmy, trasa S7 koło Miechowa w połowie jest już gotowa. Na liczącym 15,4 km długości odcinku Moczydło – Miechów położona jest już warstwa wiążąca nawierzchni. Zaawansowanie wszystkich robót wynosi ponad 55 proc.
Niespełna 19-kilometrowy odcinek Moczydło – Miechów jest fragmentem 55-kilometrowej trasy S7, której budowę podzielono na krótsze odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów (18,7 km; zakończenie prac w połowie 2023 r.), Miechów – Szczepanowice (5,3 km; zakończenie prac w sierpniu 2024 r.), Szczepanowice – Widoma (13,1 km; otwarto w październiku 2021 r.), Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska; 18,3 km; zakończenie prac w 2023 r.).
Kraków będzie miał kompletną obwodnicę
Trasa S7 koło Krakowa połączy się z budowaną Północną Obwodnicą Krakowa (droga S52). Trasa będzie miała 12,5 km długości – od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Każda jezdnia będzie miała po trzy pasy ruchu. Powstaną cztery węzły. Z punktu widzenia połączenia „ekspresówką” Kielc i Krakowa najważniejszy będzie węzeł Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z drogą krajową nr i Aleją 29 listopada w Krakowie.
Po wybudowaniu trasy S52 powstanie kompletna obwodnica Krakowa. Trasa połączy bowiem wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7), usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce i Warszawa), zachodnim (Katowice i Wrocław), wschodnim (Tarnów i Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez centrum Krakowa.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że mosty budowane w ramach Północnej Obwodnicy Krakowa są już gotowe w ok. 60 proc. Trwa także wzmacnianie gruntu pod drogą, a w niektórych miejscach rozpoczęły się już roboty bitumiczne.