Trwa budowa trasy S7 w Małopolsce oraz Północnej Obwodnicy Krakowa, czyli drogi ekspresowej S52. Drogowcy przekopali już na wylot jeden z tuneli na S52.
Tunel pod wzgórzem w Batowicach ma 496 metrów długości. Jest jednym z najważniejszych elementów Północnej Obwodnicy Krakowa – ponad 12-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S52 od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice.
Ostatnie sekundy i tunel w #Batowice #S52 #PółnocnaObwodnicaKrakowa zostanie przekopany. @GDDKIA @MI_GOV_PL #Kraków pic.twitter.com/TnJ29eBtm9
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) July 27, 2022
Północna Obwodnica Krakowa będzie miała dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Trasy ekspresowe S52 i S7 połączą się w Mistrzejowicach zamykając tym samym ring wokół Krakowa.
Ekspresowo z Kielc do Krakowa
W Małopolsce, na północ od Krakowa, kierowcy mogą już jeździć ponad 13-kilometrowym odcinkiem Szczepanowice – Widoma.
Kolejny małopolski odcinek, Moczydło – Miechów o długości 18,7 km, ma być gotowy w 2023 roku. GDDKiA informuje, że zaawansowanie robót drogowych i mostowych wynosi obecnie 60 proc.
Fragment Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta; dł. 18,3 km) także jest budowany. Prace mają potrwać do 2024 roku.
Czwarty z odcinków S7 o długości ok. 5,3 km, pomiędzy węzłami Miechów i Szczepanowice, na razie jest projektowany. Ma być gotowy w 2024 roku.
Kiedy gotowe będą obydwa odcinki z Kielc do Krakowa dojedziemy trasą ekspresową. W województwie świętokrzyskim trasa S7 jest już bowiem gotowa.