Wkrótce kierowcom zostaną udostępnione kolejne fragment trasy ekspresowej S7 koło Warszawy.
Budowa ponad 29 km drogi S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy odcinki: węzeł Warszawa Lotnisko – węzeł Lesznowola (6,6 km długości), węzeł Lesznowola – węzeł Tarczyn Północ (14,8 km długości), węzeł Tarczyn Północ – obwodnica Grójca (7,9 km długości).
S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola
Trasa główna liczącego 6,6 km długości odcinka S7 od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola jest już niemalże gotowa. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, a GDDKiA czeka na pozwolenie na użytkowanie drogi. Wszystko wskazuje na to, że ten fragment S7 zostanie udostępniony kierowcom pod koniec sierpnia. Zakończenie wszystkich robót nastąpi natomiast w październiku 2022 roku.
S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że odcinek S7 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości prawie 15 km, ma być przejezdny jesienią bieżącego roku. Budowa ma jednak trwać do 2024 roku.
S7 Tarczyn Północ – Grójec
Tym fragmentem S7 kierowcy mogą już jeździć, ale obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h.
W sumie budowa trzech podwarszawskich odcinków S7 będzie kosztowała ponad 1 mld 729 mln zł. Cała „ekspresówka” z Trójmiasta na południe Polski po ukończeniu wszystkich odcinków ma mieć ok. 710 km.