W drugim kwartale 2022 roku do stacji końcowej punktualnie przyjechało blisko 90 proc. pociągów pasażerskich oraz ponad 44 proc. pociągów towarowych – poinformował Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
Punktualność w przewozach pasażerskich była niższa o 1,3 punktu procentowego w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku, zaś w przypadku pociągów towarowych wzrosła o 2,2 proc. – wynika z danych UTK.
Jak wskazał Urząd Transportu Kolejowego, przewoźnicy kolejowi uruchomili w drugim kwartale 2022 roku ponad 445 tys. pociągów pasażerskich oraz ponad 114 tys. pociągów towarowych.
Według UTK średnie opóźnienie pociągów pasażerskich w drugim kwartale wyniosło ponad 24 minuty dla pociągów opóźnionych powyżej 5 minut 59 sekund oraz blisko 10 minut dla wszystkich opóźnionych pociągów.
Urząd poinformował też, że wśród przewoźników realizujących stale codzienne kursy najwyższy wskaźnik punktualności w drugim kwartale odnotowała Warszawska Kolej Dojazdowa – 99,5 proc. Największy przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity osiągnęło współczynnik punktualności na poziomie 68 proc.
Z danych UTK wynika, że w drugim kwartale najbardziej dotkliwe opóźnienia, czyli powyżej 120 minut, zanotowały 693 pociągi. Ich łączny czas to 167,1 tys. minut. Opóźnienia te stanowiły ponad 12 proc. wszystkich przypisanych opóźnień pod względem czasu, ale niecałe 0,5 proc. pod względem liczby opóźnień.
Urząd Transportu Kolejowego podał też, że w drugim kwartale 2022 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 44,2 proc. pociągów towarowych. Średnie opóźnienie pociągu towarowego w drugim kwartale wyniosło 769 minut.