Kierowcy mogą już korzystać dwóch pasów ruchu na kolejnym odcinku trasy ekspresowej S7. Chodzi o fragment węzeł Dłużniewo – obwodnica Płońska, na którym kierowcy mają już do dyspozycji dwa pasy ruchu w kierunku Warszawy.
GDDKiA zaznaczyła w komunikacie, że udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza zakończenia prac.
Na odcinku pomiędzy węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy będą korzystać już z obu pasów jezdni w kierunku Warszawy z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Z dwoma wyjątkami na wysokości obecnych przejazdów pomiędzy jezdniami, gdzie będzie przewężenie do jednego pasa ruchu.
W pierwszym przypadku, przy węźle Dłużniewo, do 26 sierpnia dostaną zamontowane docelowe bariery i kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu. Natomiast na połączeniu z obwodnicą Płońska kierowcy będą mieli dwa pasy ruchu – jak podała GDDKiA – najpóźniej w czwartek (18 sierpnia), po ustawieniu betonowych barier rozdzielających jezdnie. W obu miejscach z przewężeniami będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h.
Na jezdni w kierunku Gdańska, od obwodnicy Płońska do węzła Dłużniewo, dostępny będzie jeden pas ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h. Do 26 sierpnia wykonawca deklaruje wykonanie na tym odcinku docelowego oznakowania poziomego i udostępnienie drugiego pasa ruchu. Wówczas kierowcy będą już mieli do dyspozycji dwie jezdnie w obu kierunkach, od granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska.
Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h.
– Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac – zapowiedziała GDDKiA.
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki – Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo – Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki – Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj.
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki – Mława wiosną 2020 r. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Jest ona współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z UE wynosi w sumie 1 mld 43 mln zł.