Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła do ruchu ponad siedmiokilometrową obwodnicę Iłży.
Wąski odcinek drogi krajowej nr 9, z trudnym do przejechania przez ciężarówki zakrętem pod ruinami Zamku Biskupów Krakowskich w centrum Iłży, nie jest już zmorą kierowców.
Obwodnica o długości 7,2 km jest drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o zmiennym przekroju, z dwoma lub trzema pasami ruchu w układzie 2+1 na części odcinka. Na trasie powstały dwa węzły drogowe: na przecięciu z drogą powiatową (kierunek Pakosław) – węzeł Iłża Północ oraz na włączeniu w istniejący ślad drogi krajowej nr 9 – Iłża Południe.
Obwodnica Iłży, której budowa kosztowała 185 mln zł, jest pierwszą dużą inwestycją zrealizowaną na drodze krajowej nr 9 w województwie mazowieckim. Od Radomia do granicy z województwem świętokrzyskim zostanie rozbudowana ponad połowa z 33 kilometrów tej drogi. Wybudowane zostaną ok. 6-kilometrowa obwodnica Skaryszewa oraz dwa odcinki: obwodnica Skaryszewa – obwodnica Iłży (ok. 12,2 km) oraz obwodnica Iłży – granica z województwem świętokrzyskim (ok. 4,6 km).