Kopenhaga, Paryż, Rzym – to pierwsze trzy europejskie miasta, które od przyszłego roku będą dostępne z lotniska Warszawa-Radom; regularnie będą je realizowały PLL LOT – poinformowało we wtorek Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL).
Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” od 2018 roku zarządza lotniskiem Warszawa-Radom, które ma zostać uruchomione na przełomie marca i kwietnia 2023 roku.
Jak poinformowało PPL, w przyszłym roku z lotniska Warszawa-Radom będą dostępne pierwsze regularne rejsy. Chodzi o loty do stolic Danii, Francji i Włoch; realizowane przez narodowego przewoźnika PLL LOT. Loty ruszą w sezonie Lato 2023; będą odbywać się trzy razy w tygodniu i będą obsługiwane Boeingami 737-800.
– Lotnisko Warszawa-Radom zyskuje dziś pierwszego przewoźnika. Jesteśmy dumni, że są to Polskie Linie Lotnicze LOT. Kierunki zaproponowane przez PLL LOT to idealne miejsca docelowe, zarówno w celach służbowych jak i turystycznych. Bardzo się cieszymy, że nasz narodowy przewoźnik zobaczył potencjał wśród pasażerów z regionu oraz samego radomskiego portu. My postaramy się, aby radomskie lotnisko polubili pasażerowie i chętnie z niego latali – przekazała cytowana w informacji prasowej rzeczniczka prasowa Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” Anna Dermont.
Rzecznik prasowy PLL LOT Krzysztof Moczulski wskazał, że otwarcie lotniska w Radomiu daje spółce „szansę na przeniesienie części ruchu point-to-point i zmniejszenie obciążenia Lotniska Chopina”.
– LOT w ostatnich latach konsekwentnie poszerzał swoją siatkę połączeń otwierając kilkadziesiąt nowych kierunków. Dzięki przeprowadzonym analizom popytowym, z Radomia uruchomimy trzy kierunki – wrócimy do Rzymu, oraz polecimy do Paryża i Kopenhagi. Jestem przekonany że te kierunki będą cieszyły się zainteresowaniem wśród mieszkańców Warszawy i południowego Mazowsza – powiedział Moczulski.
Jak wskazało PPL, lotnisko Warszawa-Radom dostosowane będzie głównie do obsługi ruchu czarterowego i niskokosztowego, ale również i tradycyjnego. Dzięki wydłużeniu drogi startowej i rozbudowie terminalu będzie mogło przyjmować samoloty pasażerskie typu Airbusy A320, czy Boeingi B737, port ma być również gotowy na obsługę większych samolotów.
Port lotniczy w Radomiu rozpoczął działalność w maju 2014 r. Przez krótki czas loty z tego miasta odbywały się m.in. do Rygi i Berlina. Było to jedyne lotnisko użytku publicznego w Polsce, które powstało bez wsparcia unijnego. Miasto zainwestowało w jego utworzenie 100 mln zł. Po ogłoszeniu przez sąd w 2018 r. upadłości miejskiej spółki Port Lotniczy Radom, lotnisko kupił PPL.