Trwa budowa 16-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. Powstają już imponujących rozmiarów mosty i wiadukty oraz węzły drogowe.
Budowa rozpoczęła się w czerwcu 2020 roku. Trasa przebiegać będzie nowy śladem. Będzie to droga klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości 16,1 km.
W ramach inwestycji powstają między innymi cztery bezkolizyjne węzły drogowe (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz prawie 30 mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy z obiektów będzie mieć 850 metrów długości. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że nowa trasa jest gotowa w ok. 66 proc.
GDDKiA informuje, że budowa drogi krajowej nr 47 Rdzawka – Nowy Targ ma się zakończyć w lipcu 2024 roku. Budowa będzie kosztować ponad 972 mln zł. Nowy fragment drogi krajowej nr 47 będzie łączyć się z trasą S7. Po zakończeniu budowy cała trasa z Krakowa do Nowego Targu będzie trasą dwujezdniową.
Kiedy kierowcy pojadą dwujezdniową trasą od Krakowa po Podhale? We wrześniu 2019 roku otwarto odcinek S7 Skomielna Biała – Chabówka. Rok temu do ruchu udostępniono natomiast dwie jezdnie odcinka S7 Lubień – Naprawa. Kończy się natomiast budowa ostatniego odcinka ekspresowej trasy S7 Naprawa – Skomielna-Biała. Jak informowaliśmy, dwukilometrowy tunel pod Luboniem Małym ma zostać otwarty dla kierowców jeszcze w listopadzie br. Trwają natomiast prace nad wyborem wariantu trasy S7 między Krakowem a Myślenicami.