Od nowego roku, każdy płatnik składek na ubezpieczenie społeczne będzie musiał posiadać aktywny profil na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS. To bezpłatne narzędzie, które umożliwia załatwienie większości spraw w ZUS bez wychodzenia z domu.
Po potwierdzeniu swojej tożsamości przez internet można uzyskać informacje o ubezpieczeniach, czy świadczeniach, przypomina Paweł Szkalej, rzecznik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Kielcach.
– Nie tylko przedsiębiorca, ale także każdy, kto chce dowiedzieć się o wysokości swoich składek, odprowadzanych przez pracodawcę, dzięki PUE może to zobaczyć. Pamiętajmy, że od nowego roku posiadanie dostępu do tej platformy będzie obowiązkowe dla wszystkich płatników składek, mówi rzecznik.
Jak dodał Paweł Szkalej, PUE ZUS cieszy się coraz większą popularnością. W województwie świętokrzyskim jest już ponad 140 tys. użytkowników, co nasz region stawia na piątym miejscu w kraju.
– Dziś trudno sobie wyobrazić kontakt z zakładem bez Platformy Usług Elektronicznych. PUE zaczęło działać w 2012 roku i w ciągu tych 10 lat mamy już ponad 10,5 mln użytkowników, dodał Paweł Szkalej.
By aktywować indywidualne konto na PUE ZUS, należy najpierw założyć profil na PUE, a następnie potwierdzić tożsamość zakładającego profil. Można to zrobić samodzielnie, czyli założyć konto online i następnie go potwierdzić przy pomocy profilu zaufanego, np. w bankowości elektronicznej, kwalifikowanego podpisu elektronicznego, e-podpisu czy ePUAPu.