Samorząd województwa nie rezygnuje ze wsparcia piłkarzy ręcznych Industrii Kielce. Czołowa drużyna szczypiornistów otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 600 tys. zł. Klub ma wykorzystać pieniądze na promocję regionu poprzez działania marketingowe.
Marian Urban, prezes Zarządu Klubu Sportowego Industria Kielce podziękował za przekazane wsparcie. Wskazał jednocześnie, że drużyna obecnie znajduje się w trudnej sytuacji finansowej m.in. po tym, jak w ostatnim czasie główny sponsor zrezygnował z dalszej współpracy. Także w projekcie budżetu Kielc na przyszły rok nie przewidziano na ten cel pieniędzy.
– Władze miasta stwierdziły, że w przyszłym roku nie otrzymamy nic. W związku z tym pomoc ze strony zarządu województwa jest bardzo dobrą wiadomością. Ten klub istnieje już od prawie 60 lat. Drużyna zdążyła wrosnąć w świadomość społeczności lokalnej i coś dla tego miasta oraz regionu zrobiła. To nie jest tylko piłka. To także drużyny młodzieżowe, 500 zawodników i ich rodziny. To miejsce, w którym można spędzić czas. Klub również pod względem marketingowym oraz wizerunkowym może poszczycić się niemałymi zasługami. Z pewnością jest to jedna z największych tego typu marek w kraju. Mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli liczyć na podobną współpracę – podkreśl.
Marszałek województwa świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski zwrócił uwagę, że w interesie samorządu regionu oraz Kielc jest dbanie o regionalne marki. A jedną z nich bezdyskusyjnie jest Industria Kielce.
– Podjęcie tej decyzji nie byłoby możliwe bez zgody Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego za co gorąco dziękuję. Jesteśmy świadomi siły promocyjnej sportu. Mamy też świadomość, że nasz wkład finansowy w porównaniu do potrzeb klubu nie pozwoli na zaspokojenie wszystkich jego potrzeb – mówi. – To jak będzie nazywała się drużyna jeszcze się okaże. Drużyna szczypiornistów jest bez wątpienia marką nie do przecenienia, a podobnych drużyn sportowych w naszym województwie jest niewiele. Podobnie sytuacja wygląda w biznesie. Powinniśmy wykorzystywać wszystkie nasze atuty, zwłaszcza takie jak ten zespół. Myślę, że nasza współpraca będzie kontynuowana – dodaje Andrzej Bętkowski.
Wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Marek Bogusławski dodał, że współtworzenie historii klubu jest istotne z punktu widzenia samorządu województwa.
– Wpisujemy się w ten sposób przede wszystkim w życie kulturalne i sportowe obywateli naszego regionu. Marketing sportowy jest świetnym narzędziem, by pokazywać Kielce i województwo świętokrzyskie na zewnątrz. Klub ma 500 młodych ludzi, którzy chcą się tu rozwijać i trenować. A to, że na świecie słychać o Kielcach poprzez tak liczne zwycięstwa tego klubu, również zaprocentuje wzrostem znaczenia i rozpoznawalności regionu świętokrzyskiego – ocenia.
Działania promocyjne zawarte w podpisanej we wtorek (22 listopada) umowie mają być realizowane od podpisania umowy do końca marca 2023 roku.