Kielecki ratusz stawia na promocje szkolnictwa zawodowego. W ramach projektu „Bliżej biznesu – bliżej wymarzonego zawodu” zaprezentowano trzy filmy branżowe, które mają zachęcić młodzież do wyboru konkretnego zawodu już na etapie wybierania szkoły średniej.
Kilkuminutowe, krótkie metraże przedstawiają jakie możliwości niesie ze sobą praca w branży kreatywnej, budowlanej lub metalowej. W filmach zaprezentowane zostały zawody, na które przedsiębiorcy zgłaszają zapotrzebowanie, a także lokalne zakłady pracy, szkoły średnie i uczelnie, w których młodzież może kontynuować naukę.
Marcin Chłodnicki, zastępca prezydenta Kielc podkreśla, że przygotowana kampania ma zachęcić młodych ludzi ze szkół podstawowych, którzy stoją przed wyborem swojej dalszej edukacji, do zdobycia konkretnego zawodu. Jego zdaniem, wybór technikum, czy szkoły zawodowej będzie ciekawą alternatywą dla liceum.
– Chcemy dotrzeć do młodzieży, rodziców, nauczycieli, czy opiekunów. Przygotowanymi filmami będziemy się posługiwali w przestrzeni publicznej, dlatego odbędzie się kampania w autobusach, czy poprzez kanały internetowe urzędu miasta. Wszystko po to, aby kształtować wśród młodych ludzi świadomość tego, co może dać zdobycie zawodu. Na rynku brakuje wykwalifikowanych pracowników, dlatego są oni szczególnie poszukiwani, o czym często alarmują nas przedsiębiorcy – mówi Marcin Chłodnicki.
Magdalena Głuch z Wydziału Przedsiębiorczości i Komunikacji Społecznej kieleckiego ratusza dodaje, że celem projektu jest przybliżenie młodzieży pracy w kieleckich firmach.
– Pomysł narodził się w naszym zespole, ponieważ współpracujemy z przedsiębiorcami z różnych branż i często słyszymy od nich, że brakuje młodych ludzi, którzy chcieliby przechodzić do pewnych zawodów, które są istotne z punktu widzenia lokalnej gospodarki. Na kieleckim rynku mamy dużo firm, małych, średnich i dużych, które potrzebują różnych specjalistów – mówi Magdalena Głuch.
Robert Szczepaniak z firmy Kolporter, który uczestniczył w projekcie uważa, że to ważna inicjatywa.
– Każdy przedsiębiorca chce mieć w swoim regionie dobrze wykształcone i przygotowane kadry. Nasz udział w projekcie był związany z zawodami kreatywnymi. Inicjatywy związane z edukacją młodzieży traktujemy jako inwestycję w przyszłość – dodaje.
Na realizację projektu urząd miasta przeznaczył 21 tys. zł. W spotkaniu wzięli udział m.in. lokalni przedsiębiorcy, dyrektorzy szkół branżowych z Kielc, a także dyrektorzy Miejskiego Urzędu Pracy i Centrum Kształcenia Zawodowego CK Technik.