1,8 mln wyświetleń, 68 tys. reakcji na posty, 2 tys. komentarzy. To niektóre z efektów kampanii promocyjnej województwa świętokrzyskiego w Internecie. Zestawienie przygotował Departament Edukacji, Sportu, Turystyki i Spraw Zagranicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
Kampania rozpoczęła się w sierpniu a zaangażowani w nią byli m.in blogerzy, którzy zachęcali do odwiedzenia najbardziej popularnych atrakcji turystycznych w regionie. Twórcy materiałów promocyjnych regularnie odbywali wycieczki samochodowe, piesze i rowerowe po regionie odwiedzając m.in.: Wąchock, Wykus, Bodzentyn, Bałtów, Krzemionki, Busko-Zdrój, Świętą Katarzynę oraz Kielce. Relacje z podróży publikowane były w Internecie na blogach, wideoblogach i w mediach społecznościowych.
Jak mówi Tomasz Jamka, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego – promocja z wykorzystaniem twórców internetowych daje dzisiaj największe szanse na skuteczne dotarcie z przekazem do turystów.
– Ta kampania spotkała się pozytywnym odbiorem wśród turystów dlatego działania o podobnym charakterze będą kontynuowane. Świętokrzyskie coraz chętniej wpisuje się w nowoczesne trendy w marketingu turystycznym czego przykładem jest choćby oddana niedawno do użytków platforma i aplikacja #swietokrzyskieszlaki – dodaje.
Kampania promocyjna została zrealizowana przez znanych w Polsce twórców internetowych: Rudeiczarne Travel Blog, 101 Countries Before 50, Wędrowne Motyle, Ready for Boarding, Gdzie Bądź, którzy są wielokrotnymi laureatami najbardziej prestiżowych plebiscytów dla blogerów organizowanych m.in. przez Portal Onet, National Geographic oraz Polską Organizację Turystyczną.